Analýza charakteristik cílových uživatelů
Uvědomit si, kdo jsou uživatelé systému a pokusit se analyzovat, jak jsou zvyklí s webem pracovat a jak budou novou
aplikaci používat. Zaměření na jednoduchost a použitelnost. |
Identifikování hlavních stránek a elementů uživatelského rozhraní
Identifikace stránek a jejich elementů, které budou uživatelem zobrazeny vždy či velice často. Jedná se o úvodní stránku,
která je zobrazena při vstupu na web, dále o navigaci a stránky tvořící jádro aplikace, na kterých bude uživatel trávit
nejvíce času. |
Definování navigační mapy
Vytvoření mapy webové stránky - přehled všech důležitých stránek a přechodů mezi nimi. Nemusí obsahovat všechny možné
přechody, stačí hlavní.
Za počáteční prvek mapy je stanovena úvodní stránka, následně jsou na ni navazovány ostatní stránky aplikace do hierarchie
reprezentující počet kliků k jejich dosažení.
V průběhu tvorby navigační mapy je důležité myslet na snížení tohoto počtu kliků pro často navštěvované stránky. Je však
nutné myslet i na přehlednost a zachování srozumitelné struktury webu a nesnažit se tak toto číslo minimalizovat za každou
cenu. |
Návrh elementů uživatelského rozhraní
Definují se velikosti, barvy, styly a chování (při najetí myši, kliknutí atd.) jednotlivých elementů, ze kterých je web
tvořen.
Důležité je identifikovat společné prvky, se kterými se uživatel při práci s aplikací bude setkávat a jednoznačně jim
definovat vzhled a chování. Jedná se samozřejmě o navigační lištu, ale také jiné prvky umístěné na více stránkách – např.
tlačítka s podobnou funkcionalitou, grafy, tabulky, vyhledávání a způsob zobrazení (řazení záznamů v tabulce dle názvu).
Všechny tyto elementy musí být v rámci všech stránek stejně jednotně navrženy. Uživatel se poté naučí tyto vzory a dokáže
podle části aplikace lépe obsluhovat i zbytek. |
|