Guideline: Gherkin
Gherkin
Relationships
Related Elements
Main Description

Gherkin je jazyk, který umožňuje popsat chování aplikace, aniž by bylo podrobně uvedeno, jak je implementována (není nutné zacházet do detailu kódu). Umožňuje současně psát dokumentaci projektu i automatizované testy. Vychází z tabulkové syntaxe, ale má trochu jinou strukturu - každý nový řádek začíná některým z následujících klíčových slov: Given, When, Then, But, And.

Klíčová slova jsou vyhodnocována rovnocenně, slouží však k zachycení logiky testovaného kódu. Díky své přirozené syntaxi je Gherkin určený zejména pro psaní akceptačních testů, protože mu rozumí všechny zainteresované osoby (Cresswell, 2015).


Klíčová slova (Given-When-Then) je možné použít následujícím způsobem:
Given – definuje kontext nebo počáteční stav scénáře,
When - definuje akci, která se provádí za účelem získat nějaké výsledky nebo změnit stav systému,
Then - definuje očekávaný stav výsledek za daných předpokladů.

Použití klíčových slov (Given-When-Then) je názorně zobrazeno na obrázku (Gherkin - použití Given-When-Then (Zdroj: Behat documentation)). Z obrázku je patrné, že jednotlivá klíčová slova můžeme použít i vícekrát za sebou.

Použití klíčových slov (And-But) je znázorněno na dalším obrázku (Gherkin - použití And-But (Zdroj: Behat documentation)). And a But je možné označit spíše jako doplňková klíčová slova, slouží pro lepší čitelnost testovacího scénáře.


More Information