Proces vývoje softwaru, jehož prostřednictvím dochází na základě definovaných požadavků k vytvoření softwarového
produktu [ISO/IEC, 2009], může být definován jako životní cyklus, který je tvořen posloupností dílčích etap, iterací,
aktivit a úloh. Vysvětlení těchto dílčích prvků je možné nalézt v následující tabulce.
Název
|
Popis
|
Příklady
|
Úloha
|
Popis, jak pracovat, aby bylo dosaženo stanovených cílů či byly vytvořeny určité pracovní
produkty. Úlohy jsou vykonávány rolemi a jsou obvykle definovány jako série dílčích kroků.
|
Návrh architektury, Řízení iterace, Provedení testů
|
Aktivita
|
Množina souvisejících úloh.
|
Zahájení projektu, Testování řešení
|
Iterace
|
Opakovatelná sekvence dílčích aktivit.
|
Iterace Zahájení, Iterace Rozpracování
|
Fáze
|
Dílčí část životního cyklu vývoje softwaru, která je tvořena jednou nebo větším počtem
iterací této fáze.
|
Fáze Konstrukce, Fáze Zavedení
|
Prvky životního cyklu vývoje softwaru
|
Životní cyklus vývoje softwaru je dle metodiky MMSP rozdělen do čtyř fází, a to na fáze Zahájení, Rozpracování,
Konstrukce a Zavedení. V rámci těchto fází může být podle potřeby proveden libovolný počet iterací těchto fází. Iterace
se mohou lišit jak podrobností prováděných úloh, tak svou délkou. Je doporučováno, aby jednotlivé iterace trvaly okolo
dvou až čtyř týdnů. Tento časový interval poskytuje dostatek času na vypracování dílčích úloh a není pro členy týmu
stresující, zároveň však umožňuje získat včasnou zpětnou vazbu. [Cohn, 2006]
|