Globální architektura, která představuje hrubý návrh celého IS/ICT, může být podrobněji rozpracována pomocí architektur
dílčích, mezi které dle [Vorisek, 1997] patří funkční architektura, procesní architektura, datová architektura,
technologická architektura, hardwarová architektura a softwarová architektura.
Úlohy disciplíny architektura se v této metodice zaměřují především na architekturu softwarovou, která definuje, z
jakých součástí (objektů, komponent) bude vyvíjený systém vytvořen a jaké budou jejich vazby. Všechny z vyjmenovaných
dílčích architektur jsou však do značné míry provázány a tak rozhodnutí, která jsou za účelem definování softwarové
architektury přijata, formují i architektury ostatní.
Softwarová architektura, která je utvářena prostřednictvím přijetí principielních rozhodnutí týkajících se návrhu,
zásadním způsobem určuje charakter celého řešení IS/ICT a vytyčuje směr budoucího vývoje a testování. Z toho důvodu by
se na její definici neměl podílet pouze architekt, ale i vývojáři a analytici, kteří společně analyzují veškeré
požadavky, které architekturu determinují a své závěry zdokumentují. [Garlan, 2000]
|