Task: PM.1 Plánování projektu
Činnost Plánování projektu dokumentuje detaily plánování potřebné pro projektové řízení.
Disciplines: Projektové řízení
Purpose
Dokumentace detailů plánování pro projektové řízení.
Relationships
Main Description

Činnost Plánování projektu dokumentuje detaily plánování potřebné pro projektové řízení. Činnost zajišťuje:

  • Revizi Specifikace prací a Úloh potřebných pro dodání v kontraktu definovaných Výstupů pro zákazníka, které naplní jeho požadavky.
  • Životní cyklus projektu, zahrnující závislosti úloh a jejich trvání.
  • Strategii zajištění projektové kvality prostřednictvím verifikace a validace pracovních produktů/Výstupů pro zákazníka, revizi zákazníkem a pracovním týmem.
  • Zákaznické role, role pracovního týmu a jejich odpovědnosti.
  • Zdroje projektu a potřeby pro vyškolení.
  • Odhadovanou pracnost, náklady a harmonogram.
  • Identifikovaná projektová rizika.
  • Kontrolu verzování projektu a ověřenou specifikaci strategie.
  • Projektové úložiště k uchovávání a nakládání s produkty, dokumentovými verzemi a ověřenými specifikacemi.
Steps
PM.1.1 Revize Specifikace prací

Revize Specifikace prací.

PM.1.2 Definování Dodacích instrukcí Výstupů pro zákazníka

Definování (spolu se zákazníkem) Dodacích instrukcí každého Výstupu pro zákazníka specifikovaného ve Specifikaci prací.

PM.1.3 Určení specifických Úloh

Určení specifických Úloh, které musí být provedeny, aby byl vytvořen Výstup pro zákazníka a jeho Softwarové komponenty identifikované ve Specifikaci prací. Zahrnuje Úlohy v rámci procesu Implementace softwaru spolu s verifikací, validací a revizí se zákazníkem a pracovním týmem, aby byla zajištěna kvalita pracovních produktů. Určení Úloh k vykonání Dodacích instrukcí a dokumentování Úloh.

PM.1.4 Určení Odhadované doby trvání

Určení Odhadované doby trvání potřebné k vykonání každé úlohy.

PM.1.5 Identifikace a zdokumentování Zdrojů

Identifikace a zdokumentování Zdrojů; lidských a materiálních, dále vybavení a nástrojů, standardů a požadavků zaškolení pracovního týmu. Zahrnuje rozvrh s údaji, kdy budou Zdroje a školení potřebné.

PM.1.6 Určení složení pracovního týmu

Určení Struktury pracovního týmu a přidělení rolí na základě Zdrojů.

PM.1.7 Určení předpokládaného začátku a konce každé Úlohy

Určení předpokládaného začátku a konce u každé Úlohy z důvodu tvorby Harmonogramu projektových úloh, přičemž je brán zřetel na přiřazené Zdroje, sekvence a závislosti Úloh.

  • Role podílející se na úloze: PM, TL
  • Vstupní produkty: Plán projektu (Úlohy, Odhadnuté doby trvání, Struktura pracovního týmu)
  • Výstupní produkty: Plán projektu (Harmonogram projektových úloh)
PM.1.8 Kalkulace a zdokumentování Odhadnutého úsilí a Nákladů

Kalkulace a zdokumentování Odhadnutého úsilí a Nákladů projektu.

  • Role podílející se na úloze: PM
  • Vstupní produkty: Plán projektu (Harmonogram projektových úloh, Zdroje)
  • Výstupní produkty: Plán projektu (Odhadnuté úsilí a náklady)
PM.1.9 Určení a dokumentace rizik

Určení a dokumentace rizik, které mohou ovlivnit projekt.

PM.1.10 Dokumentace Strategie řízení verzí

Dokumentace Strategie řízení verzí v Plánu projektu.

  • Role podílející se na úloze: PM, TL
  • Vstupní projekty: -
  • Výstupní projekty: Plán projektu (Strategie řízení verzí)
PM.1.11 Vytvoření Plánu projektu

Vytvoření Plánu projektu, který integruje všechny výše uvedené dokumentové skutečnosti.

  • Role podílející se na úloze: PM
  • Vstupní produkty: Všechny vstupy dříve definované (Plán projektu, Specifikace prací)
  • Výstupní produkty: Plán projektu (Úlohy, Odhadnuté doby trvání, Zdroje, Struktura pracovního týmu, Harmonogram projektových úloh, Odhadnuté úsilí a náklady, Identifkovaná rizika, Strategie řízení verzí, Dodací instrukce)
PM.1.12 Zahrnutí Popisu produktu, Rozsahu, Cílů a Výstupu do Plánu projektu

Zahrnutí Popisu produktu, Rozsahu, Cílů a Výstupů do Plánu projektu.

  • Role podílející se na úloze: PM, TL
  • Vstupní produky: Specifikace prací (Popis produktu, Rozsah, Cíle, Výstupy)
  • Výstupní produkty: Plán projektu (Popis produktu, Rozsah, Cíle, Výstupy)
PM.1.13 Verifikace a získání schválení Plánu projektu

Ověření, že všechny elementy Plánu projektu jsou dostupné a konsistentní. Zjištěné výsledky jsou zaznamenávány v dokumentu Výsledky verifikace a opravy jsou prováděny, dokud dokument neschválí projektový vedoucí.

PM.1.14 Revize a akceptace Plánu projektu

Revize a akceptace Plánu projektu. Zákazník reviduje a akceptuje Plán projektu, čímž stvrdí, že odpovídá Specifikaci prací.

PM.1.15 Založení Projektového úložiště

Založení Projektového úložiště využívající Strategii řízení verzí.

More Information
Guidelines