Discipline: Architektura
Disciplína Architektura vysvětluje, jakým způsobem má být na základě definovaných požadavků navrhována a zpřesňována architektura vyvíjené webové aplikace. Samotná realizace navržené architektury pak je prováděna úlohami zařazenými do disciplíny Vývoj.
Relationships
Main Description

Globální architektura, která představuje hrubý návrh celého řešení, může být podrobněji rozpracována pomocí architektur dílčích, mezi které dle [Vorisek, 1997] patří funkční architektura, procesní architektura, datová architektura, technologická architektura, hardwarová architektura a softwarová architektura.

Úlohy disciplíny architektura se v této metodice zaměřují především na architekturu softwarovou, která definuje, z jakých součástí (objektů, komponent) bude vyvíjený systém vytvořen a jaké budou jejich vazby. Všechny z vyjmenovaných dílčích architektur jsou však do značné míry provázány a tak rozhodnutí, která jsou za účelem definování softwarové architektury přijata, formují i architektury ostatní.

Softwarová architektura, která je utvářena prostřednictvím přijetí principielních rozhodnutí týkajících se návrhu, zásadním způsobem určuje charakter celého řešení a vytyčuje směr budoucího vývoje a testování. Z toho důvodu by se na její definici neměl podílet pouze architekt, ale i vývojáři a analytici, kteří společně analyzují veškeré požadavky, které architekturu determinují a své závěry zdokumentují. [Garlan, 2000]