Globální architektura, která představuje hrubý návrh celého řešení, může být podrobněji rozpracována pomocí architektur
dílčích, mezi které dle [Vorisek, 1997] patří funkční architektura, procesní architektura, datová architektura,
technologická architektura, hardwarová architektura a softwarová architektura.
Úlohy disciplíny architektura se v této metodice zaměřují především na architekturu softwarovou, která definuje, z jakých součástí (objektů, komponent) bude vyvíjený
systém vytvořen a jaké budou jejich vazby. Všechny z vyjmenovaných dílčích architektur jsou však do značné míry
provázány a tak rozhodnutí, která jsou za účelem definování softwarové architektury přijata, formují i architektury
ostatní.
Softwarová architektura, která je utvářena prostřednictvím přijetí principielních rozhodnutí týkajících se návrhu,
zásadním způsobem určuje charakter celého řešení a vytyčuje směr budoucího vývoje a testování. Z toho důvodu by se
na její definici neměl podílet pouze architekt, ale i vývojáři a analytici, kteří společně analyzují veškeré požadavky,
které architekturu determinují a své závěry zdokumentují. [Garlan, 2000]
|