Cíle
Cíle procesů Vstupního profilu.
Relationships
Main Description

Projektové řízení

PM.O1. Plán projektu pro vykonávání projektu je vytvořen na základě Specifikace prací a je revidován a přijat zákazníkem. Jsou odhadnuty úlohy a zdroje nezbytné pro dokončení práce.

6.3.1 Proces Plánování projektu

a) rozsah práce na projektu je definován;

c) úlohy a nezbytné zdroje pro dokončení práce jsou odhadnuty;

e) plány pro realizaci projektu jsou vytvořeny; a

f) plány pro realizaci projektu jsou spuštěny.

6.3.7 Proces Měření

a) informační potřeby technických a řídících procesů jsou identifikovány.

[ISO/IEC 12207:2008, 6.3.1, 6.3.7]


PM.O2. Postup projektu je monitorován a porovnáván s Plánem projektu a zaznamenáván do Záznamu o stavu projektu. Uzavření projektu se provádí za účelem získání zákazníkovy akceptace, která je zdokumentována v Akceptačním protokolu.

6.3.2 Proces Hodnocení projektu a proces Kontroly

a) postup projektu je monitorován a reportován;

d) cíle projektu jsou dosahovány a zaznamenávány.

6.3.7 Proces Měření

d) požadovaná data jsou shromažďována, ukládána, analyzována a výsledky jsou interpretovány; a

6.4.8 Podpůrný proces Akceptace softwaru

a) produkt je dokončen a doručen nabyvateli.

[ISO/IEC 12207:2008, 6.3.2, 6.3.7, 6.4.8]

PM.O3. Požadavky na změnu jsou adresovány, zhodnoceny a sledovány.

7.1.2 Proces Analýzy softwarových požadavků

g) změny softwarových požadavků jsou zhodnoceny z hlediska nákladů, časové náročnosti a technického dopadu.

[ISO/IEC 12207:2008, 7.1.2]

PM.O4. Probíhají revizní schůzky s pracovním týmem a zákazníkem. Dohody jsou registrovány a sledovány.

7.2.6 Proces Revize softwaru

a) provádí se řídící a technické revize založené na potřebách projektu;

d) činnosti vyplývající z revize jsou sledovány do uzavření projektu.

[ISO/IEC 12207:2008, 7.2.6]

PM.O5. Rizika jsou identifikována v době jejich vzniku a také v průběhu projektu.

6.3.4 Proces Řízení rizik

c) rizika jsou identifikována v době jejich vzniku a v rámci průběhu projektu;

7.2.6 Proces Revize softwaru

d) rizika a problémy jsou identifikovány a zaznamenávány.

[ISO/IEC 12207:2008, 6.3.4, 7.2.6]

PM.O6. Položky Softwarové konfigurace jsou identifikovány a kontrolovány.

7.2.2 Proces Konfigurace softwarového řízení

a) položky generované v rámci procesu nebo projektu jsou identifikovány, definovány a je potvrzena jejich specifikace;

g) ukládání, nakládání a dodání položek je kontrolováno.

[ISO/IEC 12207:2008, 7.2.2]

PM.O7. Zajišťování softwarové kvality je vykonáváno za účelem zajištění, že jsou pracovní procesy a produkty v souladu s Plánem projektu a Specifikací požadavků.

POZNÁMKA Zavedení procesu Zajišťování softwarové kvality se děje prostřednictvím verifikace, validace a revize úloh v rámci procesů Projektové řízení a Implementace softwaru.

7.2.3 Proces Zajišťování softwarové kvality

b) je vytvářena a udržována evidence o udržování softwarové kvality;

d) soulad produktů, procesů a činností s použitelnými normami, procedurami a požadavky je ověřován.

[ISO/IEC 12207:2008, 7.2.3]

Implementace softwaru

SI.O1. Jsou vykonávány úlohy v rámci jednotlivých činností prostřednictvím plnění aktuálního Plánu projektu.

SI.O2. Jsou explicitně definovány požadavky na software, je analyzována jejich správnost a testovatelnost, komunikována a schválena se zákazníkem.

6.4.1. Proces Definice požadavků zainteresovaných osob

a) jsou specifikovány požadované vlastnosti a kontext použití služeb.

7.1.2 Proces Analýzy požadavků na software

a) jsou definovány požadavky na softwarové prvky systému a jejich rozhraní;

b) je analyzována správnost a testovatelnost požadavků na software;

f) požadavky na software jsou schváleny a podle potřeby aktualizovány.

[ISO/IEC 12207:2008, 6.4.1, 7.1.2]


SI.O3. Určí se Softwarové komponenty a jejich rozhraní.

7.1.3 Proces Návrhu softwarové architektury

a) je vytvořen návrh softwarové architektury popisující softwarové položky, kterými budou implementovány softwarové požadavky;

b) jsou definovány vnitřní a vnější rozhraní každé softwarové položky.

[ISO/IEC 12207:2008, 7.1.3]


SI.O4. Jsou vytvořeny Softwarové komponenty. Provádí se jednotkové testování k ověření konzistence se softwarovými požadavky.

7.1.5 Proces Konstrukce softwaru

b) jsou vytvořeny softwarové jednotky stanovené návrhem;

d) je provedena verifikace softwarových jednotek proti požadavkům a návrhu softwaru.

[ISO/IEC 12207:2008, 7.1.5]

SI.O5. Software je vytvořen. Softwarové komponenty jsou integrovány a verifikovány použitím Testovacích případů a testovacích procedur. Výsledky jsou zaznamenány v Testovacím protokolu. Chyby jsou opraveny.

7.1.6 Proces Integrace softwaru

c) softwarové položky jsou verifikovány podle definovaných kritérií;

d) jsou vytvořeny softwarové položky definované strategií integrace;

e) jsou zaznamenány výsledky integračního testování.

7.1.7 Proces Kvalifikačního testování softwaru

a) jsou stanovena kritéria pro integrovaný software tak, že prokazují jeho soulad s požadavky na software;

b) integrovaný software je verifikován prostřednictvím definovaných kritérií; a

c) jsou zaznamenány výsledky testů.

[ISO/IEC 12207:2008, 7.1.6, 7.1.7]


SI.O6. Softwarová konfigurace je připravena k dodání.

6.1.2 Proces Dodání

d) dodavatelem je vyvinut produkt a/nebo služba, která splňuje dohodnuté požadavky;

e) produkt a/nebo služba je dodána odběrateli ve shodě s dohodnutými požadavky; a

f) produkt je nainstalován dle dohodnutých požadavků.

7.2.1 Proces Řízení softwarové dokumentace

c) je identifikována dokumentace, která má být produktem procesu nebo projektu; a

e) dokumentace je vytvořena a zpřístupněna dle zjištěných standardů.

[ISO/IEC 12207:2008, 6.1.2, 7.2.1]


SI.O7. Jsou vykonávány úlohy verifikace a validace dle definovaných kritérií pro veškeré požadované pracovní produkty k zajištění konzistence mezi výstupními a vstupními produkty v rámci všech činností. Chyby jsou nalezeny a opraveny.

7.2.4 Proces Verifikace softwaru

c) jsou vykonávány požadované verifikační činnosti.

7.2.5 Proces Validace softwaru

c) jsou vykonávány požadované validační činnosti.

[ISO/IEC 12207:2008, 7.2.4, 7.2.5]


POZNÁMKA Není záměrem zpřístupnit zákazníkovi veškeré pracovní produkty a výsledky verifikačních činností. Verifikace by měla být vykonávána jednotlivci, kteří mají dle svého postavení v organizaci možnost a pravomoc k vydání svolení pro vykonání objektivního vyhodnocení a k zahájení, vykonání, vyřešení a ověření řešení problému.