 |
Řízení změn představuje úlohu, která může být podle potřeby prováděna ve všech fázích životního cyklu projektu. Praxe ukázala, že není obvykle možné, aby byly všechny požadavky na vyvíjený systém přesně specifikovány již v počátcích projektu, a je také velmi pravděpodobné, že bude průběžně docházet k neočekávaným změnám. Je důležité, aby byly veškeré požadavky na změny zaznamenány a mohlo být sledováno, v jakém stavu zpracování se nacházejí. [Mohan, 2008] |
Disciplines: Řízení změn a konfigurací |
|
Relationships
Roles | Primary Performer:
| Additional Performers:
|
Inputs | Mandatory:
| Optional:
|
Outputs |
|
Steps
Identifikace požadavku na změnu
Řízení změn je možné rozdělit do několika dílčích kroků, přičemž první z nich, identifikace požadavku na změnu, může být
iniciován v podstatě kdykoliv v průběhu projektu. Požadavky na změnu mohou pocházet od členů projektového týmu, jako jsou
např. testeři identifikující závažný nedostatek systému či uživatelé, jejichž potřeby se v čase mění, nebo mohou být
způsobeny novým trendem v používaných technologiích či standardech. Jakékoliv požadavky na změny by měly být zaznamenány do
pracovního produktu Seznam požadavků na změnu. |
Zhodnocení požadavku na změnu
V okamžiku, kdy je zaznamenán jakýkoliv požadavek na změnu, je ho dále nutné zhodnotit. Požadovaná změna by měla být
podrobně popsána, jak z hlediska svých příčin, tak dopadů a měla by být ohodnocena z hlediska své priority. Pokud je to
možné, je vhodné provést i základní odhad toho, jak bude změna náročná na zapracování. |
Zaznamenání schváleného požadavku na změnu
Potom, co jsou shromážděny všechny požadované informace, může být požadavek na změnu zaznamenán do Seznamu pracovních
položek. |
|
|