Skills |
Do role Architekta by měli být obsazováni pouze lidé s bohatými zkušenostmi, kteří jsou schopni rychle přijímat
fundovaná rozhodnutí, a to i v podmínkách absence dostatku kompletních informací.
Základní požadavky na roli Architekta lze definovat následovně:
-
dostatek zkušeností jak v oboru softwarového inženýrství, tak v oblasti, jíž se vyvíjený IS/ICT týká (tzv.
doménové oblasti) - Pokud orientací v doménové oblasti disponuje některý z ostatních členů týmu, není tato
zkušenost od Architekta přímo vyžadována, nicméně je považována za velkou výhodu. Z hlediska úspěšnosti
projektu je nutné, aby alespoň jedna ze zúčastněných osob byla schopná popsat vizi projektu ze všech možných
hledisek.
-
vedoucí schopnosti – Architekt by měl být osobností, jehož rozhodnutí týkající se softwarové
architektury budou pozitivně přijímána.
-
komunikační dovednosti, schopnost kritického hodnocení – Architekt musí být schopný zajistit, že
požadavky, které mají být zapracovány, jsou jasné a konzistentní, a že vyvíjený systém věrně odpovídá navržené
architektuře.
-
proaktivní chování a orientace na cíl – Architekt by měl být osobou orientovanou na výsledky, která
dokáže pracovat pod tlakem.
-
zkušenosti a znalosti z oblasti návrhu a implementace IS/ICT- Od Architekta je obvykle vyžadován
všeobecný přehled o širokém spektru využívaných technologií. Detailní znalostí vybrané technologie by měla
disponovat osoba v roli Vývojáře.
|
Assignment Approaches |
Architekt by měl být součástí projektu od začátku do konce. Pro menší projekty může být osoba v roli Architekta zároveň
i Projektovým manažerem. Je si ale nutné uvědomit, že v takovémto případě by mohlo docházet ke konfliktu zájmů či
zanedbávání některých z rolí. V rámci této metodiky je upřednostňováno, aby byly tyto dvě role prováděny odlišnými
osobami, které ale musí velmi úzce spolupracovat.
|